Historia polskiej krówki

Klienci uwielbiają być rozpieszczani prezentami. Mogą być to nawet cukierki z nadrukiem logo firmy, byle były smaczne i darmowe. Jedną z najpopularniejszych słodyczy używanej w marketingu jest krówka. Pochodzenie cukierka można skojarzyć z Rosją i ciągutkami. W Polsce typową krówkę w w 1921 roku wyprodukował Feliks Pomorski. Dzięki swojej wizji oraz zaparciu założył w Poznaniu własną wytwórnię słodyczy, gdzie produkował pyszne cukierki zawijane w papierek z wizerunkiem krowy.

Mleczny i bardzo słodki posmak cukierka trafił w gusta klientów,  którzy zaczęli je wykupować w ogromnych ilościach. Krówki zyskały ogromną popularność nie tylko w Poznaniu, ale i w całej Polsce. Ich popularności nie zachwiała nawet wojna. Co prawda w 1939 roku Pomorski musiał opuścić swoje ukochane miasto, ale za jakiś czas osiadł w podwarszawskim Milanówku. Przyszło mu żyć w skromnych, wojennych warunkach, ale i tak wznowił produkcję swojego sztandarowego produktu.

Zaletą cukierków było to, że do ich produkcji nie były wymagane trudno dostępne składniki, a słodycz pozwalała chociaż na chwilę zapomnieć o otaczającym koszmarze. Dzisiaj producentów krówek jest mnóstwo, bo są to niezmiennie ukochane cukierki Polaków. Właśnie dlatego tak często w sklepach i firmach można dostać darmowe krówki reklamowe jako prezent. Krówki są stosunkowo tanie, więc nie stanowią znaczącej inwestycji generującej ogromne koszty. Cukierki pozwalają jednak zjednać serca klientów oraz ich podniebienia. W zależności od sposobu produkcji mogą to być bardziej kruche lub bardziej ciągliwe cukierki. Krówki są także produkowane z kakao. W zależności od preferencji klient może wybrać zarówno smak cukierka, jak i rodzaj opakowania w jakim jest zawinięty. Niektóre osoby nawet rezygnują z wizerunku krowy, bo opakowanie cukierka jest mniej ważne niż to jaki jest w smaku.

Zobacz też: Krówki reklamowe | Pyszne Krówki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *